• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 24 شهریور 1399
کد مطلب : 110023
+
-

پیشتازی بایدن در 4  ایالت کلیدی

پیشتازی بایدن در 4  ایالت کلیدی


نتایج یک نظرسنجی جدید در 4ایالت کلیدی و تأثیرگذار مینه‌سوتا، نوادا، نیوهمپشایر و ویسکانسین، از پیشتازی جو بایدن، نامزد دمکرات‌ها در مقابل دونالد ترامپ حکایت دارد.
براساس این نظرسنجی که از سوی روزنامه نیویورک‌تایمز و کالج سیه‌نا در نیویورک انجام شده، بایدن در ایالت مینه‌سوتا با کسب ۵۰درصد آرا از ترامپ با ۴۱درصد جلو است. بایدن همچنین در نوادا با 46درصد در برابر 42درصد، در نیوهمپشایر با 45درصد در برابر 42درصد و در ویسکانسین با ۴۸ درصد در برابر ۴۳درصد از رقیب جمهوریخواه خود جلو افتاده است.
ویسکانسین یکی از 3ایالتی است که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال2016، دونالد ترامپ در آنها خوش درخشید و آنها را از چنگ دمکرات‌ها بیرون کشید. پیروزی ترامپ در این 3ایالت بود که در نهایت سرنوشت انتخابات را مشخص کرد. اکنون اما پیش افتادن بایدن از ترامپ در نظرسنجی‌های ویسکانسین، باعث شده تا هواداران حزب دمکرات‌ به پیروزی در این ایالت امیدوار شوند. تیم ترامپ امسال برای 3ایالت مینه‌سوتا، نوادا و نیوهمپشایر نیز برنامه ویژه دارد.
 نامزد دمکرات‌ها در انتخابات2016 یعنی هیلاری کلینتون، در این 3ایالت با اختلاف بسیار کم ترامپ را شکست داد، اما تیم انتخاباتی ترامپ معتقدند که با تبلیغات قوی در این ایالت‌ها می‌توانند امسال بایدن را شکست دهند.
نتایج نظرسنجی نیویورک‌تایمز و کالج سیه‌نا همسو با بیشتر نتایج نظرسنجی‌های انجام شده در مینه سوتا و ویسکانسین است، اما رقابت تنگاتنگ تری را در نوادا و نیوهمپشایر نشان می‌دهد. رأی دهندگان در مینه سوتا و ویسکانسین که صحنه درگیری‌های شدید میان معترضان به تبعیض نژادی و نیروهای پلیس بوده است، گفته‌اند در رسیدگی به مسائل نژادی، به بایدن اعتماد بیشتری دارند. این مسئله کلیدی ممکن است در نهایت به ریختن آرای سیاهپوستان و همچنین مهاجران به سبد آرای جو بایدن منجر شود. این مسئله از چشم ترامپ هم دور نبوده و او بایدن را همدست آشوبگران توصیف کرده است.
بحران آتش‌سوزی‌های غرب آمریکا نیز به فهرست بحران‌هایی که دونالد ترامپ در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ناخواسته با آنها مواجه شده‌ اضافه شده است. آتش طی 3هفته گذشته، جنگل‌های ایالت‌های غربی را دربرگرفته و بیش از 2میلیون هکتار را نابود کرده است. واکنش دیرهنگام دونالد ترامپ به این آتش‌سوزی‌ها باعث انتقادهای بسیاری شده است. تغییرات اقلیمی دلیل اصلی این آتش‌سوزی‌ها اعلام شده است؛ موضوعی که دونالد ترامپ با آن چندان میانه خوبی ندارد. پیش‌بینی می‌شود اقدام ضعیف دولت ترامپ برای مهار این آتش‌سوزی‌ها نیز درنظرسنجی‌های روزهای آینده در آمریکا اثرگذار باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید